tirsdag 20. oktober 2015

Forandringer

Jeg, som hater forandringer, står nå foran de største omveltningene i livet mitt noensinne. Det rare er at det kjennes skremmende og spennende på en og samme tid. På samme tid som jeg hadde ønsket at alt kunne vært som før, så kjenner jeg også på følelsen av at jeg er klar for en endring, en ny kurs i livet. Usikkerheten for hva som skal skje i fremtiden kunne jeg derimot vært foruten... Samtidig vet jo de færreste hva fremtiden byr på - livet kan jo brått forandres for alle.

Jeg tror jeg vil ha godt av å bo alene en stund. Finne ut av hvem JEG er. Jeg har gått gjennom en stor forandring siste året og er fremdeles i forandring. Ting jeg har tenkt på i åresvis har jeg nå gjennomført. F.eks dette å få tatoveringer. Ingen "big deal", ikke noe viktig, men det er noe JEG har hatt lyst på. Jeg er mer sosial og jeg liker det. Er uendelig glad for at jeg har tatt opp igjen kontakten med gamle venner. Så godt å høre at man har vært savnet, at noen setter pris på meg. Ser MEG, ikke bare mine utfordringer. Mine kjære kusiner - er så uendelig glad i dere! Vi har våre problemer, men da er det godt å kunne dele dem.

Men innimellom blir jeg altså veldig redd for alt dette nye. Redd for å miste... Tanken på å forbli alene er skremmende.

Når dette tungsinnet kommer over meg, er jeg veldig sårbar og hudløs. Skal lite til for å vippe meg av pinnen. Jeg blir som et barn som trenger bekreftelser. Bekreftelse på at man betyr noe, at man er viktig. Det er tungt å ha det sånn. Man sliter ikke ut bare seg selv, men også de rundt.

Jeg føler meg litt som høsten nå. Vi går gjennom en transformasjon. Det er fra vakre fargespill til dødt løv som faller mot bakken, fra vakker høstsol til regn og ruskevær. Håpet er at jeg vil føle meg som våren når den tid kommer :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar